Operational Performance Program

Wat je ook voor product maakt of welke dienst je ook levert, als bedrijf creëer je toegevoegde waarde voor je klanten. Sterker nog: de reden dat je bestaat is toegevoegde waarde. Er komt wat in je bedrijf en er gaat wat uit. Of het aan de ene kant nu een klantvraag, grondstof of verkooporder is. Of aan de andere kant een klantoplossing of een eindproduct. Je hebt in jouw bedrijfsproces iets gecreëerd. Dit proces is de levensader van je bedrijf. Het is essentieel om dit primaire (horizontale) proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.

In het Operational Performance Program van SmitdeVries analyseren we jouw gehele horizontale proces. We gaan voor een ‘excellence’ proces. Waar valt er winst te behalen? Doen de juiste mensen de juiste taken? Gebeurt dat efficiënt? Treed er ergens verspilling op? Dit pluizen we samen uit. Daarnaast kijken we naar tal van andere zaken. Misschien komen we erachter dat je te veel voorraden aanhoudt of juist heel veel halffabricaten of materialen. Dit is allemaal kapitaal dat al geïnvesteerd is zonder dat het direct gebruikt wordt. Zonde dus!

We werken volgens het Lean-principe. Lean betekent ‘mager’. En dat gaan we jouw bedrijf maken. Gezond, slank en zonder overtollig vet in de vorm van voorraden, te veel personeel of allerlei overbodige of dubbele werkzaamheden. Integendeel: wij zorgen met jou voor een efficiënt bedrijf waarin alles op het juiste moment gebeurt. Geen ellenlange zoektocht naar materialen of vragen over onbegrijpelijke orders. Alle verstoringen moeten eruit! Je hele proces is duidelijk, gestructureerd en voor één uitleg vatbaar. Alles draait om je horizontale proces, daar voeg je waarde toe.

Klanten die je voor gingen

MCL BV
Sekisui
Snoeks

Blogs

Processen beschrijven hoeft niet veel tijd te kosten

Samenvatting

Monozukuri, de next step in optimalisering!

Monozukuri, de next step in optimalisering! Monozukuri? Is dat weer zo’n nieuw spel op tv? Nog beter! Het is dé Japanse succesformule achter allerlei bekende organisatiefilosofieën. Dus zeker de moeite...

Procesvolwassenheid in organisaties

Procesvolwassenheid in organisaties In 2004 heeft Paul Harmon, een vooraanstaand onderzoeker op het gebied van procesmanagement, een artikel geschreven over de volwassenheid van bedrijfsprocessen. Hij schrijft dat volwassen organisaties dingen...

Ik wil veranderen, maar wil mijn organisatie dat ook?

Ik wil veranderen, maar wil mijn organisatie dat ook?    Je bent ondernemend en ziet kansen. Alleen merk je dat je organisatie niet zonder meer in de startblokken staat. Naast...

Processen beschrijven

Processen beschrijven Processen beschrijven schept duidelijkheid Het beschrijven van processen is een project waar veel bedrijven graag aan beginnen, omdat het duidelijkheid schept. Processen beschrijven zorgt ervoor dat er duidelijkheid...

De kosten gaan voor de baten…Is dat wel Lean?

De kosten gaan voor de baten…Is dat wel Lean? Hoort u ook enthousiaste verhalen als mensen praten over hun ervaringen met Lean in hun organisatie? Dat zou zo maar kunnen,...

Hoe operationeel management onderschat kan worden

Hoe operationeel management onderschat kan worden Bij kleine kinderen geldt het aloude motto “rust, reinheid en regelmaat” als basis voor een stabiele opvoeding tot een prettig persoon. Wanneer mensen om...

Processen verbeteren

Processen verbeteren Processen verbeteren, waar begin je? Je wilt je processen verbeteren, maar waar begin je? Het is een vraag die wij vaak krijgen. Veel organisaties kunnen kleine verbeteringen in...

Contact

Wil je meer informatie? Vul dan hier je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wel zo makkelijk!