Management
23/12/2024

Strategie voor waardecreatie implementeren in jouw bedrijf

Michiel Brouwer
Bedrijfskundig adviseur

Waardecreatie. Dat is wat je wilt. Maar wat betekent dit eigenlijk? We leggen het je uit.

Download whitepaper

Waardecreatie is een breed begrip. Je kunt de waarde in je organisatie vergroten op verschillende vlakken. Denk aan de toegevoegde waarde als werkgever voor je medewerkers. De financiële waarde. Maar ook de impact op de samenleving.

Een helder doel én een stevig fundament

Dat is de basis. Mensen. Financiële middelen. Processen. En digitalisatie. Vier belangrijke onderdelen van je fundament. Een strategie helpt je bij optimaliseren en groeien. Zo werk je toe naar de volgende stap voor je organisatie. Wil je bijvoorbeeld ondernemen? Ga je verkopen? Óf wil je de organisatie klaarmaken voor een nieuwe generatie?

Belangrijke tip: laat je organisatie niet afhankelijk zijn van één individu. Want afhankelijkheid is waardebeperking. We horen je denken. “Dat klinkt logisch. Maar hoe doe ik dat dan?”

Duurzame waardecreatie

Waardecreatie is zeker niet alleen geld-gedreven. We onderscheiden zes vormen van kapitaal binnen een organisatie. Neem je dit op in je strategie en optimaliseer je dit? Dan werk je aan duurzame waardecreatie:

  1. Financieel kapitaal
  2. Geproduceerd kapitaal
  3. Intellectueel kapitaal
  4. Menselijk kapitaal
  5. Sociaal kapitaal
  6. Natuurlijk kapitaal

Wil je meer weten over duurzame waarecreatie en hoe E-ESG hier een sleutelrol inspeelt? Je leest het hier.

Tijd voor actie

Een strategie uitvoeren en implementeren vraagt tijd. Het is een levend proces. Niet in beton gegoten dus. Het vraagt om samenwerking en discipline. Een goed plan met een concreet doel en een juiste route helpen je verder. Zorg voor een duidelijke planning en verantwoordelijken. Eigenlijk: wie gaat wat doen, wanneer en met welk doel?

Wat doen wij dan?

Wij helpen bij de strategie én de uitvoering. Een advies of plan is leuk, maar daar kom je niet ver mee. Wij helpen je bij het vormen van een goed samenwerkend management- of directieteam. Een gezamenlijke ambitie, gevormd vanuit interne en externe input. We creëren volop kansen en uitdagingen.

Hoe je die ambitie gaat behalen? Je maakt ze meetbaar. En maakt strategische keuzes om daar te komen. Dat vraagt om duidelijkheid en concrete acties. Niet alleen vanuit het management, maar vanuit de hele organisatie. Van iedereen dus.

Ook zorgen we voor leiderschap en draagvlak binnen jouw organisatie. We stimuleren samenwerking, want zo komen we verder. Kortom: we nemen de organisatie aan de hand mee in dit proces. We begeleiden en monitoren de voortgang en de acties. Samen vieren we jullie successen. Zó voegen wij waarde toe.

Meer weten?

Wil je meer weten over waardecreatie? Of over hoe je zelf hiermee aan de slag kunt gaan? Kijk eens op waardecreatie. Of neem contact met ons op. We helpen je graag verder.

Management
23/12/2024

Strategie voor waardecreatie implementeren in jouw bedrijf

Michiel Brouwer
Bedrijfskundig adviseur