Business Performance Program

Hoe staat je bedrijf ervoor? En in hoeverre leunt het hele bedrijf op jou? En is die ene klant niet heel belangrijk voor de continuïteit van je onderneming? Allemaal kwesties die om een strategie vragen, een nieuw gewenst toekomstbeeld. Maar dat kun je alleen bereiken door eerst inzicht te creëren in de huidige situatie. Pas dan kun je bouwen aan de gewenste.

Dit is exact wat wij doen in ons Business Performance Program. Een programma met vijf stappen waarin we een solide basis leggen voor de toekomst. Eerst analyseren we alle facetten van je bedrijf en daarna begeleiden we je naar jouw doelstellingen.

Of dat nu meer omzet, een hogere marge, het optuigen van een sales apparaat of het overname-klaar maken van je onderneming is. Wij hebben de kennis in huis.

In 5 stappen van inzicht in het nu, naar een strategie voor de toekomst

Wij doen dat in 5 stappen. Hieronder lichten wij deze stappen toe.

Download de brochure

Brochure Business Performance Program

1

Strategie en inzicht

Hier ontdekken we het ‘waarom’ van je onderneming. Wat draag jij bij aan de markt? Waar zit de waarde die je toevoegt voor je doelgroep? We kijken naar visie, missie en strategie. Wat zijn je drijfveren en delen je medewerkers die? En hoe wil je jouw strategie bereiken, heb je daar over nagedacht?

Heb je voor 100% inzicht? Weet jij alle cijfers te vinden, kun je ze probleemloos analyseren en formuleer je er verbeterpunten uit? Hoe zit het met je personeelsplan? Waar wil je naar toe met je medewerkers? We zorgen ervoor dat je alles inzichtelijk hebt. We kijken naar cijfers, personeel, kansen en verbeterpunten. Want pas als je inzicht hebt, kun je verbetering meten.

2

Fundament leggen voor een nieuwe koers

Daarna leggen we een basis om te veranderen. Want als je een strategie wilt wijzigen, moet je fundament goed zijn. Zijn al je processen goed vastgelegd? Zijn je medewerkers goed opgeleid? Heb je duidelijke functieprofielen? Allemaal zaken die moeten staan als een huis als je wilt veranderen. Kortom in deze stap kijken we naar de fundering van je onderneming. Die maken we waar nodig nog steviger.

3

Optimalisatie van je organisatie

Voor je aan verandering denkt, kijk dan eerst of je alles uit je huidige organisatie haalt. Hoe haal je nog meer toegevoegde waarde uit je huidige processen? Waar kun je je omzet of marge bij je huidige klanten verbeteren? Of zijn er andere markten die je nu al kan bedienen? Allemaal kansen die je alvast kan pakken.

4

Expansie

De basis staat. Dit heeft je ongetwijfeld veel opgeleverd. Maar hoe kun je nu je waarde nog verder vergroten? Dat kan zijn door groei. Bijvoorbeeld door een extra vestiging te openen, je verkoopteam uit te breiden en te trainen, of door een franchiseconstructie op te zetten. Het kan allemaal want je fundering is ijzersterk. Samen doorlopen we alle kansen en wegen we af wat het beste bij jou en je bedrijf past.

5

Strategische keuzes

En hoe nu verder? Wat wil je eigenlijk? Jezelf loskoppelen van de dagelijkse operatie, zodat je tijd hebt voor een nieuwe uitdaging? Of wil je juist rustiger aan gaan doen en de dagelijkse hectiek uit handen geven? In beide gevallen is een sterk managementteam noodzakelijk. Of wil je jouw onderneming verkoopklaar maken? Of juist het bedrijf zo goed mogelijk overdragen aan je kinderen? Dan is dit een mooi moment, want je ondernemingswaarde is door het Business Performance Program geoptimaliseerd.

Meestal werken wij tussen 3-5 jaar samen met ondernemers om dit te realiseren. Natuurlijk is het ook mogelijk om kortere trajecten af te nemen. Bijvoorbeeld als je in bepaalde deelgebieden van onze dienstverlening geïnteresseerd bent.

Neem contact op met SmitdeVries en wij komen graag bij je langs. Dan lichten we met plezier onze trajecten persoonlijk toe.

Klanten die je voor gingen

DMT
Knolbouw
Roelofsen

Blogs

Dromen is leuk, doelen behalen is leuker

Dromen is leuk, doelen behalen is leuker Veel ondernemers zijn voor zichzelf begonnen met een droom. De een omdat ‘ie ergens heel goed in is en de ander vanwege de vrijheid...

De uitdagingen van mkb ondernemers

Samenvatting

De vakantie-eureka, oppakken of niet?

De vakantie-eureka, oppakken of niet? “Ja, ja net terug van vakantie… hoe het was? Heerlijk! Helemaal even tot rust gekomen en ook mijn notitieboekje weer volgeschreven met goede ideeën die...

Zomer 2018, terugschakelen om hard op te trekken?

Geef een boost aan je bedrijf Begin 2018 zijn we gestart met een blogreeks over zaken doen in 2018. Hoe stel je doelen? Hoe stel je je koers vast? Hoe...

Blijf de lat hoger leggen

Blijf de lat hoger leggen De y- en z-generatie komen eraan. De toekomstige werknemer is individualistisch, kiest voor zingeving en werkt om te leven - hij leeft niet om te...

Wat wij kunnen leren van The Profit

Wat wij kunnen leren van ‘The Profit’   The Profit is een Amerikaanse TV serie waarin zakenman Marcus Lemonis ondernemers helpt die het zwaar hebben. Zwaar omdat het bedrijf niet...

Is succes voorspelbaar?

Is een succesvolle organisatie voorspelbaar? Wie wil dat nou niet, het kunnen voorspellen van succes. Les McKeown schreef er een boek over (Predictable Success). Van kinds af aan is hij...

Kan het beter of anders?

Kan het beter/anders?    Is voor jou het eerste kwartaal van dit jaar ook voorbij gevlogen? Voor ons in ieder geval wel. Afgelopen maanden hebben wij heerlijk gewerkt aan de...

Contact

Wil je meer informatie? Vul dan hier je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wel zo makkelijk!